Eura Mobil Integra Line har tidigare bara funnits på Fiat men kommer nu på MB Sprinter och får då tillägget GT. Den har ett nytt chassi med superlåg ram från AL-KO som är ytterligare nio centimeter lägre än tidigare generationer chassin från AL-KO. Det gynnar väghållningen och ger mer dynamiska köregenskaper med ökad säkerhet.
Samtidigt får man också ett dubbelgolv som är hela åtta cm högre än tidigare och därmed mäter förvaringen där inunder nu 28 cm. Dessutom har takhöjden ökat med åtta cm till nuvarande 205 cm.
Förvaringen under är uppbyggd i tre zoner, tung teknik längst fram. Förvaringsbricka med luckor utifrån och inifrån i mitten. Och garaget längst bak. Det ska ge ytterligare bra tyngdfördelning. Fronten är smal och liknar en personbil. Invändigt är litiumbatteri standard och inredningen är trendig med både vinotek och valnötsfärgade luckor. Väggar med filtlook och både skiffer och stenytor ger hemkänsla.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.