Bilarna i X-serien är sammanlagt tolv till antalet, samtliga Fiatbaserade. Tio är halvintegrerade och två är alkover. Modellerna X 610 R, X 660 R, X 712 R samt X 715 R är de modeller som erbjuds i Limited Edition-utförande, de är alla halvintegrerade. Vår testade bil är X 660 R, bilen har långbäddar och stort förvaringsutrymme. Bilen är baserad på ett Fiat 40 H chassi med totalvikt på 4 250 kilo och med motoralternativet 2,3 liter/130 hk. Isoleringen består av styrofoam. Bilen är vinteranpassad såtillvida att alla tankar är isolerade och uppvärmda och den har en extra värmefläkt som värmer bodelen under färd. Förarhytten är väl rustad för färd med bland annat: Backkamera med sju tums färgskärm, stereo, dubbla krockkuddar, luftkonditionering och farthållare. Hytten är lackad i champagnemetallic. Den nyansen, i kombination med silver, fortsätter bakåt över bodelens vita plåt i form av flammliknande slingor och Laika-loggor. Fönster finns på bilens alla sidor och i entrédörren. Tv-antenn, markis och larm ingår. Även bilens luckor är larmade. Lastutrymmet har stora sidohängda luckor på båda sidor av bilen. Inredningen känns optimerad för en motorcykel eller moped. Golvet är till största del av plast som räcker en bit upp på utrymmets väggar. Det finns en liten brunn med propp vilket är praktiskt vid städning av utrymmet. Golvets mittersta parti täcks av en 40 centimeter bred remsa durkaluminium som löper från dörr till dörr. Från passagerarsidan nås värmepannan. På förarsidan finns en klädstång monterad och även ett mindre utrymme med lucka.
Bilen har ingen utfällbar trappa men väl ett invändigt trappsteg innanför entré- och myggdörren. Det första steget blir då 37 centimeter, en ledstång finns till stöd. Entrébelysningen ute består av en LED-list en bit till vänster om entrén. All belysning, förutom bilens färdbelysning, är för övrigt av LED-typ i denna bil. Entrédörren har centrallås, bekvämt. Bilens inre ger ett exklusivt första intryck. Trädekoren är i italiensk valnötston, vilket är ganska mörkt. Det bryts av med ett ljusare och mer mönstrat träslag i en del luckor. Textilierna är enfärgat beigea, eller kanske kaffe latte med mycket mjölk beskriver nyansen bättre. De påminner om sammet eller velour, men är av microfiber, vilket uppges vara lätt att rengöra. Golvets plastmatta är även den i mörk träton. Den kritvita bänkskivan i köket bryter mönstret. Handtag och beslag är av champagnefärgad satinerad metall. Sammantaget ger detaljerna en sobert och elegant interiör med pondus. Det som gör att den mörka trädekoren lever upp, och inte ger ett allt för tungt intryck, är bilens alla fönster och takluckor. De är tolv stycken totalt. Då är inte hyttens fönster medräknade. Merparten är öppningsbara och går att mörklägga samt är försedda med myggnät.
Köket är välplanerat med trelågig spis samt en rostfri diskho infällda i bänkskivan som mäter 118 x 57 centimeter. Brännarna är placerade i rad upp mot fönstret vid köket, likaså är diskhon. Det är arbetsyta framför, bra och logisk planering. Köksblandaren är av kromad metall. Under bänken finns kylskåpet och tre lådor. Ovanför finns två överskåp samt en något överdesignad kryddhylla. Mellan sovrummet och den övriga bilen finns en skjutdörr som kan dras ut. Sovrummet har två högt placerade sängar med förvaring under. Under den högra finns ett mindre skåp och under den vänstra en garderob samt två utdragslådor. Sängarna har lite olika mått. Den vänstra är 78 x 196 centimeter och den högra 82 x 190 centimeter. I de två stora trappstegen mellan sängarna finns ingen förvaring. Sängarna är bekväma och har en vidsträckt utsikt genom avlångt smala fönster. Överskåpen i utrymmet är inte så djupa, som mest 20 centimeter djupa vid basen
Hygienutrymmet är kompakt men tillräckligt stort. Det går i samma färger som resten av bilen, även om den vita plasten dominerar. Det finns gott om krokar och handdukshållare.
Sittgruppen är bilens höjdare. Här sitter man skönt. Stoppningen kallas Memory Foam och det känns som man sugs ned i sofforna. Det går att bredda soffan som utgör de två bältade färdplatserna i sittgruppen. Det görs genom att fälla upp en liten förlängningsskiva på kanten. Den extra sittdyna som behövs för att använda förlängningen går inte att finna i vår bil, den är ett tillbehör. Samma mekanism återfinns vid den smalare soffan mellan förarplatsen och de bakre färdplatserna. En bra lösning, med viss klämrisk när skivan skall fällas ned. På motsatt sida i bilen sitter en tv monterad ovanför den lilla soffan innanför entrén. Under soffan finns förvaring som nås uppifrån. Kudden måste tas bort, vilket är lite krångligt. I utrymmet finns även bodelsbatteriet. Det monterade batteriets mått är inte många centimeter mindre än öppningen det ska igenom vid ett byte. Ovanför sittgruppen finns den elektriskt manövrerade taksängen. Den är rapp i aktionen. Det går fort att sänka ned och hissa upp den. Däremot kan det ta en stund att ta bort kudden som utgör ryggstödet vid färdplatserna i sittgruppen. Sängens bredd är som mest 121 centimeter men den smalnar av i ena änden till 102 centimeter. Den håller inte riktigt måttet som dubbelsäng. Vill man sova bekvämt och är fler än tre kan även sittgruppen bäddas.
Bilen kombinerar design och hög utrustningsnivå till ett konkurrenskraftigt pris. Frågan är hur många vanliga bilar i X-serien som kommer att säljas under den tid Limited Edition-serien säljs till detta pris? Designmässigt känns inredningen lyckad. Bilen känns gjord för de som prioriterar luftighet och ljus före stora stuvutrymmen inne i bilen.