– 2012 vigdes åt temat “Vinkultur och natur i Tyskland”, och vi stärkte Tysklands image som ett resmål med en unik vinkultur för livsnjutare och konnässörer, förklarar Petra Hedorfer, styrelseordförande i Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT, tyska turistbyrån).
För Monika Reule, vd på DWI (Deutsche Weininstitut), är samarbetet med DZT ett utmärkt tillfälle att skapa uppmärksamhet kring vin internationellt.
Sedan temaåret 2012 “Vinkultur och natur” under mottot “Discover the taste of Germany” har en rad gemensamma evenemang genomförts för att visa på förekomsten av regionens Rheinland-Pfalz vinresor och vinaktiviteter. Det finns nyutvecklat innehåll på www.germany.travel/weinland på tolv språk där du hittar information om vinregioner, gastronomi, vinfester, vinotek och höjdpunkter i den tyska vinkulturen.
För att du ska få ännu bättre möjlighet att upptäcka landets tretton vinregioner kommer innehållet på webbsidan att ytterligare utökas och under 2014 kommer det att bli extra uppmärksamhet kring temat vin, mat och trevligheter i Tyskland.
Kombinera detta med vårt förslag på en rundresa i Tyskland!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.