”Det händer i Ronneby” ger inspirerande tips om små upplevelser som kan bli till sommarens stora äventyr för både stora och små. Hemester i Ronneby lanseras också med en broschyr, tävlingsuppdrag, Extra Allt-uppdrag, radiospottar, guide-app med quizz och sex olika filmer för sociala medier.
Kommunen har försökt att lyfta det enkla och det som inte kostar så mycket. Samtidigt visas också en bredd av aktiviteter och även en geografisk spridning i Ronnebytrakten av besöksmålen. Anna Eriksson, turismsamordnare, är själv lite imponerad över vad mycket det finns att göra i kommunen.
I radiokanalerna Mix Megapol och Nrj kommer det att höra plask och tjo och tjim som lockar oss ut i sommarens alla marker och äventyr. Fjolårets reklamfilm har anpassats för sociala medier genom att istället bli sex kortare sekvenser med riktigt härliga Ronneby-moments för Instagram och Facebook.
– Hemester blir stort även i år! Vi är glada för alla som använder Ronneby kommuns rika utbud av aktiviteter och blir ambassadörer för vår härliga del av Blekinge, säger Anna Eriksson.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.