Från drottning Silvia till Schwedenfest i Wismar, kopplingarna mellan Tyskland och Sverige är många. Det vill Tyska Turistbyrån uppmärksamma med kampanjen The Swedish Link.
På kampanjsidan www.germany.travel/swedishlink eller i appen The Swedish Link kommer man kunna dela med sig av sina bästa tyska restips och vara med att skapa en social hubb där svenskar kan hitta inspiration till Tysklandsresan.
– Vi vet att det finns ett stort intresse för Tyskland bland svenskarna och det ska bli jätteroligt att se vilka guldkorn de kommer dela med sig av. Att de som tipsar dessutom är med och tävlar om fina priser i samarbete med våra partners gör det också lite extra spännande, säger Iris Müller, marknadschef för Tyska Turistbyrån.
Målet med kampanjen är "user engagement" och för att komma i gång kommer matprofilen Edward Blom, sångerskan Sylvia Vrethammar, tidigare fotbollsproffset Pelle Nilsson och bloggprofilen Flora Wikström att berätta som sina speciella relationer till Tyskland.
– Det är jätteroligt att vi har fått starka profiler som tilltalar olika målgrupper att vara med i projektet och att vi kan visa upp att Tyskland är ett resmål där det finns något för alla. Jag är själv en tysklandsvän och kommer gå in och tipsa om en trevlig ölhall i Dortmund, säger Johan Rikner, VD nyheter365 som är partner i The Swedish Link.
Tävling
De som är med och tipsar om sina tyska guldkorn kan också vara med och tävla om fina priser. Tävlingsperioden är 6 april – 30 november 2017, dragning av vinnarna sker den 30 november 2017.
Första priset i tävligen är en resa för två med Norwegian från Stockholm till München och två övernattningar för två personer på 5-stjärniga Kempinski-hotellet i Berchtesgaden med utsikt mot Örnnästet.
Mer information om tävlingen och priser: www.germany.travel/tavla
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.