Det finns all anledning att tro att mässor av olika slag även fortsättningsvis kommer att ha olika typer av restriktioner och som vi tidigare rapporterat om tänker inte Knaus Tabbert AG ställa ut lika frekvent som tidigare. Digitala event och handlarknutna mässor kommer sannolikt att fortsättningsvis spela en betydligt större roll än de gjorde före coronapandemin. Så har tongångarna gått och det understryks av att Knaus Tabbert AG nu lanserar en europeisk reklamkampanj som syftar till att nå 300 miljoner människor över alla multimediekanaler efter det att man varit tydliga med att mässdeltagandet ska begränsas. På så sätt kommer man dessutom att nå de som kan betraktas som nybörjare inom campinglivet, inte minst de som nu attraheras av vanlife-trenden.
Kampanjen har redan börjat men kommer att trappas upp ytterligare den sjunde juni då en vecka med handlarkampanjer inleds runt om i Europa. Med ett otal småskaliga evenemang tror man sig på ett effektivt sätt kunna nå den nya och yngre publik som i allt högre grad vill uppleva den frihet som CUV (caravaning utility vehicles) ger. Vanlife-trenden är stark och en allt yngre kundgrupp kräver säkert nya grepp som inkluderar sociala medier i betydligt högre utsträckning än tidigare.
– Närvaro i media är viktig nu mer än någonsin. Genom denna spektakulära reklamkampanj - som körs samtidigt i hela Europa - vill vi erbjuda en guide till många intresserade parter och potentiella nya kunder och bättre informera dem om våra starka produktvarumärken och om Knaus Tabberts innovativa kraft, säger Gerd Adamietzki, chef och CSO för Knaus Tabbert AG.
Kampanjen innehåller kortfattade 30-sekundersinslag som kommer att visas innan de viktigaste TV-nyhetsprogrammen på de stora kanalerna. Det blir också tryckta annonser i alla viktiga tidningar samt riktad reklam utanför hemmet där reklampelare spelar en viktig roll. Detta utöver en massiv kampanj på sociala media.
Utöver reklamen kommer kampanjen även att innehålla specialerbjudanden om prisreduktion och några kommer att ha turen att vinna semesterresor.
De fem varumärken som deltar i denna stora reklamkampanj är Knaus, Tabbert, Weinsberg, T @ B och uthyrningsföretaget Rent and Travel under ledning av Knaus Tabbert.
I och med den pågående vaccinationskampanjen i Europa och att det ser ut som att resor över gränser blir möjliga igen är det uppenbart att intresset för CUV återigen har ökat bland många. Det är säkert ingen slump att Knaus Tabbert utnyttjar denna situation för att nå ut till nya grupper som attraheras av ett sätt att semestra med social distans.
Bergholm kommer att köra denna kampanj men senare i sommar. Det blir i samband med att de nya årsmodellerna kommer hem, så att det finns fler fordonsnyheter att visa upp hos handlarna.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.