Det är den tyska tidningen Promobil som skymtat de första testexemplaren av den nya bilen på tyska vägar. De skriver att de noterat en längre motorhuv och längre överhäng. Den längre huven förklaras med behovet av plats för batterierna till 48-voltssystemet samt plats för fler assistanssystem. Annat som Promobil noterar är en ny grill med nya smalare strålkastare med LED-lysband samt ett nytt bakparti. Fronten sägs ha drag av Volkswagens mellanklassbil Arteon. A-stolpen är kraftigare och taket har fått en annan vinkel vilket tyder på bättre krockegenskaper samt mer personbilslika egenskaper.
T7 kommer att byggas på MQB-plattformen, Modularer Querbaukasten som möjliggör såväl eldrift och fyrhjulsdrift. Promobil noterar vidare att den eldrivna I.D.-Buzz-studien som till viss grad förväntas vara självkörande förutsätts komma till 2022.
Den nuvarande versionen, T6, används som bekant till de minsta husbilarna och är en allt mer populär form av husbilsägande som faller in under vanlife-kategorin.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.