Den nya mässan kallas Lifestyle Motor Home och hålls tillsammans med Bilar som jobbar där fokus ligger på lätta transportbilar, inredning och tillbehör till dessa, vilket gör att det säkert kommer att visas upp basfordon till husbilar i andra versioner vilket breddar utbudet. Den tredje delen av denna mässa kallas för Stockholm Lifestyle Motor Show där bilbranschen visar nya personbilar, nya trender och ny teknik. Dessutom en stor tillbehörshall med motorsport, entusiastbilar, auktioner av exklusiva samlarbilar och mycket mer.
Stockholm Motor Weekend är en etablerad mässa och Stockholmsmässans stora lokaler i Älvsjö behövs för att rymma en motorfest av den här storleken, då tre motormässor ska samsas.
När vi pratar med projektchefen Peter Näsman, som har trettio års erfarenhet av att arrangera mässor, beskriver han satsningen på den nya delen av motorhelgen med entusiasm. Den nya hallen kommer att fyllas med leverantörer av husbilar och husvagnar samt tillbehör till dessa och bli ett startskott inför säsongen 2019. Det blir dessutom en avdelning för resmål.
Januari 2017 samlade Stockholm Motor Weekend 55 000 besökare där närmare 300 utställare använde cirka 50 000 kvadratmeter utställningsyta men då ska tilläggas att motorcykelmässan var en del av utställningen.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.