Kontrollera om din markis berörs av produktåterkallelsen!
Om du har en Thule Omnistor-markis av modell TO 8000 eller TO 9200 med en rörmotor, ska du använda informationen på markisens tillverkningsetikett för att avgöra om din markis har tillverkats under perioden 1 juni 2016 till 31 juli 2019 (se bilder)
- Leta upp tillverkningsetiketten som visar tillverkningsdatumet. I det här fallet finns detta datum nere till höger där de sex siffrorna betyder 30 = 30:e, 01 = januari och 19 = 2019, vilket innebär att denna specifika markis tillverkades 2019-01-30).
- Även markiser som har byggts om med en rörmotor, eller om rörmotorn har bytts ut som en del av en service under perioden 1 juni 2016 till 31 augusti 2019 omfattas. Kontrollera dina verkstadsfakturor eller kontakta vid behov din återförsäljare eller servicepartner
- Om rörmotorn har bytts ut före juni 2016 eller om markisens tillverkningsdatum ligger utanför den berörda perioden så är din markis säker att använda och du behöver inte vidta några åtgärder för markisen eller motorn.
- Inga markiser av modellen Thule Omnistor med manuell manövrering via handvev och Thule Omnistor med 12 V drivmotor är berörda.
Om du är berörd och bor i ett annat europeiskt land än Tyskland, ombeds du att fylla i dina fullständiga kontaktuppgifter samt detaljerad information om din markis som du hittar på tillverkningsetiketten, samt ditt fordons fabrikat och chassinummer, eller så skickar du Thule ett e-postmeddelande med alla dina uppgifter till thule-recall230V@thule.com .
Det går även att kontakta Thules europeiska kostnadsfria kundtjänst på telefonnummer 00 800 62620000 (måndag till fredag från 08.30 - 17.00) för registrera samma uppgifter muntligt.
Thules personal kommer att skicka en säkerhetssats till de som berörs som omedelbart ska monteras i enlighet med de medföljande instruktionerna. Denna säkerhetssats låser fast markisen mot alla former av oavsiktligt öppnande och när markisen är fastlåst kan du fortsätta att använda ditt fordon, men markisen måste förbli stängd och fastlåst. Kontakta din återförsäljare så snart som möjligt för att boka en tid för att utföra den rekommenderade reparationen från mitten av oktober 2019.
Det går även att skicka ett e-postmeddelande till thule-recall230V@thule.com .
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.