Den här stenhårda husbilen har fyrhjulsdrift och klarar därmed vägarna där andra kör fast. I senaste numret har vi provkört och här följer lite extra bildmaterial.
Provkörningen ägde bland annat rum i ett grustag och LEV 4x4 klarade även branta lutningar.
Förarmiljön i Mercedes Sprinter är enkel och funktionell. Automatväxlad låda finns som tillval.
Grova hjulupphängningar och chassibalkar gör att LEV 4x4 ser ut att klara en hel del stryk. Frågan är bara om man vill köra i terrängen med husbil för 1,6 miljoner kronor.
Baksätespassagerarna har ingen som helst framåtsikt förutom genom sidorutan. Toalett med duschkabin och handfat.
Mellan förarhytt och bodel finns en kryplucka. Köket är inte jättestort men har hyllor och glasluckor som ger bättre avlastning.
Nödutrustningen består bland annat av en rejäl domkraft i händelse av däckbyte. Reservhjulet sitter på husbilens bakstamm.
Förarmiljön i Mercedes Sprinter är enkel och funktionell. Automatväxlad låda finns som tillval.
Grova hjulupphängningar och chassibalkar gör att LEV 4x4 ser ut att klara en hel del stryk. Frågan är bara om man vill köra i terrängen med husbil för 1,6 miljoner kronor.
Baksätespassagerarna har ingen som helst framåtsikt förutom genom sidorutan. Toalett med duschkabin och handfat.
Mellan förarhytt och bodel finns en kryplucka. Köket är inte jättestort men har hyllor och glasluckor som ger bättre avlastning.
Nödutrustningen består bland annat av en rejäl domkraft i händelse av däckbyte. Reservhjulet sitter på husbilens bakstamm.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.