Genom att förlänga livslängden på befintliga produkter kan man uppnå många fördelar vilket är bakgrunden till kampanjen ”Service for a reason” där Primus erbjuder råd och gratis reservdelar för reparation på egen hand om så behövs.
Att tillverka produkter som håller i många år, kanske till och med i generationer, har varit en viktig del i Primus filosofi ända sedan bolaget grundades 1892 skriver de i ett pressmeddelande. Målsättningen påverkar inte bara produktutvecklingen utan också materialvalet och antalet komponenter i köken. Därför är alla kök från Primus utformade så att både rengöring, underhåll och enkla reparationer ska vara lätta att utföra på hemmaplan. På så sätt minskas risken för kassering på grund av något som är enkelt att åtgärda och köken kan istället bli livslånga ägodelar.
Den som vill utnyttja erbjudandet i kampanjen anmäler sig på https://www.primus.se/service-for-a- reason/ så återkommer Primus med råd och vägledning och skickar eventuell reservdel utan kostnad. Erbjudandet gäller kök som tillhör serierna Trekking och Expedition (det vill säga samtliga kök utom de som tillhör kategorin Campfire (campingkök)). Erbjudandet gäller till och med 31 mars 2021.
Mer information om kampanjen finns på www.primus.se
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.