– Vi har känt en stadig och stark efterfrågan på våra produkter en längre tid. När vi kombinerar det med det positiva mottagande som våra nya årsmodeller har fått i samband med laseringen nu i augusti har det blivit uppenbart att vi behöver öka produktionstakten för att möta efterfrågan, säger Tony Ekström, VD på Polar som lägger till, Försäljningen på Stora Nolia mässan i augusti var mycket bra.
Polar har hållit fast vid hantverk, fullt vinterfunktionella vagnar och tuffa klimattester även om konkurrensen från lågprismärken tidvis har varit hårt.
– Allt fler förstår att kvalitet lönar sig både för stunden och i längden, menar Polars VD i pressmeddelandet där de även pekar på sin fokusering på planlösningar som fungerar bra för barnen.
– I år har vi tagit fram flera större barnkammarvagnar i edition-serien, vilket inledningsvis verkar dra till sig ett stort intresse från kunderna, fortsätter Tony.
I övrigt bland årets nyheter kan nämnas den nya 7 tum stora Polar-panelen, det uppskattade vinkelköket som numera finns i flera av modellerna och serierna, samt att sittdynorna är tillverkade av materialet FibreGuard som är lätt avtorkningsbart.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.