Jimmy Busch, från M&M Caravane och Per Nilsson, ordförande i HRF, var båda nöjda med årets stockholmsmässa.

Nästa artikel
Mässan Stockholm Husvagn Husbil gjorde succé
Nyheter

Mässan Stockholm Husvagn Husbil gjorde succé

Publicerad 2024-03-19 11:23 (uppdaterad 2024-03-19 12:28)

Jimmy Busch, från M&M Caravane och Per Nilsson, ordförande i HRF, var båda nöjda med årets stockholmsmässa.

Redan klart – mässan i Stockholm återkommer.

En mycket lyckad mässa.

Så kan Stockholm Husvagn Husbil, som arrangerades parallellt med mässan Allt för Sjön i Stockholmsmässans lokaler i Älvsjö, sammanfattas, enligt arrangörerna.

Totalt kom 27 113 personer för att titta på husvagnar, husbilar, campers, tältvagnar, taktält och tillbehör. Och över 50 utställare fanns på plats under de fyra dagar som mässan pågick.

Jimmy Busch från M&M Caravane.

Redan under mässans innledning märktes en stor entusiasm bland besökare och utställare.

– Det känns som om det är mycket nya kunder som har varit över, som är nyfikna och det är väl lite syftet med det här, sade Jimmy Busch, platschef på M&M i Bro, som återfanns i Kabes monter under mässan.

– Känslan är att det är folk som är nyfikna som inte har koll, som aldrig haft husbil. Det pratas väldigt mycket husbil, bara lite husvagn.

Per Nilsson, ordförande i HRF.

Mässan arrangerades av Husvagns- och husbilsbranschens riksförbund, HRF. Ordföranden Per Nilsson var odelat positiv efter första dagen. 

– Jag tycker det är jättekul att man kombinerar två varuslag. Jag tror inte folk går hit och väljer husbil, husvagn eller båt utan de har nog redan bestämt sig. Vi vet att det är mycket båtfolk som kommit över till husbilar, men vi är inte här för att ragga dem utan för vi tror det finns ett intresse för båda delarna, sade han.

Mässan återkommer preliminärt parallellt med Allt för Sjön våren 2025.

– Vi har option på några år till. Vi får ta en utvärdering och så får vi veta vad Stockholmsmässan säger. Som det känns nu är det väldigt positivt att vi fått till stånd en bra mässa i Stockholm för det har vi eftersökt länge. 

Han tryckte på att Stockholmsmässans läge är perfekt och det gör det lättare att nå ut till både besökare och stora medier.

– Elmia är jättejätteviktigt. Men det här verkar också vara än viktigare just nu. Att vi får visa upp oss, sade Per Nilsson.

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.