Erwin Hymer Group går idag ut med ett pressmeddelande om en ny strategi för sitt mässdeltagande. Från och med nu får vi bara se derass deltagande vartannat år på europas två största mässor och på övriga mässor kan det bli ännu mer sällan om alls. Detta ska ses mot bakrund av den digitala satsning som både Hymer och flera andra tillverkare gjort under 2020 då Hymer var en av de första att inte delta i mässor vilket motiverades med coronapandemin.
– Under de senaste 12 månaderna har vi upplevt mycket positiva reaktioner på vår sxtrategi att styra om vår sälj- och reklamstrategi mot digitala plattformar. Vårt fokus i processen har i högsta grad inkluderat våra handlare, skriver deras VD Martin Brandt i pressmeddelandet. Vi har framgångsrikt använt digitala plattformar för att attrahera tusentals nya kunder och, tillsammans med våra återförsäljare, har väckt deras entusiasm för våra nya produkter och erbjudanden.
Den ökade användningen av digital marknadsföring har get Hymer större flexibilitet för hur och när de ska presentera sina senaste innovationer och produktlanseringar. Det ger dem även en större möjlighet att mer direkt vända sig till produktens målgrupp. Det primära målet är att bygga upp ett tätare samarbete med deras drygt tusen återförsäljare runt om i Europa och ge dessa stöd året runt.
Det innebär dock inte att de inte ser mässverksamheten som en viktig del i marknadsstrategin.
– Vårt mål om att delta i nyckelmässorna vartannat år avser att hålla kontakten med de kunder som ser mässbesöken som en omistlig del av deras köpbeslut, skriver Martin Brandt avslutningsvis.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.