I våras flyttades försäljningen från det ordinarie varuhuset till den nybyggda sektionen. Den ursprungliga delen har därefter renoverats och i december slogs den ihop med utbyggnaden. Resultatet har blivit Nordens största och modernaste Biltema-varuhus med en försäljningsyta på 7 200 kvadratmeter som även rymmer ett stort och luftigt café.
– Ett café är verkligen något som våra kunder efterfrågar, så det känns väldigt kul att vi nu kan erbjuda dem det, säger varuhuschef Caroline Rosborg.
För att undvika smittorisk av covid-19 finns plexiglas monterade både vid kassor, kundservicedisk och i caféet och med hjälp av tydliga markeringar på golvet uppmanas kunderna att hålla avstånd till varandra.
– Trots omständigheterna har vi kunnat genomföra en säker ombyggnation av Haninge-varuhuset. Tack vare god planering och fantastiska medarbetare både i personalen och i etableringsteamet har vi kunnat genomföra den här öppningen både smidigt och tryggt, säger Herman Nyström, Biltemas etableringschef.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.