– Vi har både visionerna och musklerna som krävs för att förvalta ett växande intresse för camping, inleder vd:n Johan Söör det pressmeddelande där de berättar om årets resultat och campingkedjans framtidsplaner.
Tidigare i år aviserades att de två största campingkedjorna i Norden, Nordic Camping och First Camp, gick samman men nu offentliggörs att koncernens gemensamma varumärke blir First Camp. I och med detta försvinner följaktligen Nordic Camping som varumärke. Förutom att First Camps flaggor redan till sommaren vajar på koncernens 40 nuvarande campingar, så kommer gästerna även att möta ett gemensamt koncept med till exempel barnklubb och aktiviteter. Dessutom får kedjan en ny logotyp och grafiskt manér. Under namnet First Camp kommer en mängd nyheter att presenteras inför sommarsäsongen 2020 och för den som undrar över sina bonuspoäng så följer med dessa med in i nya First Camp oavsett från vilken tidigare del av verksamheterna de kommer. Dessutom lanserades den nya hemsidan, firstcamp.se idag.
First Camp är mycket nöjda med den gångna säsongen och skriver att de planerar att utöka antalet campingar från dagens 40 till 60 och de 20 nya måste inte nödvändigtvis finnas i Sverige.
– Vi har haft en fantastisk sommar! Antalet gästnätter för oss har denna sommar ökat med 6-7%, vilket är två-tre gånger så mycket som campingbranschens genomsnittliga tillväxt, och vi siktar nu på 2,5 miljoner gästnätter per år, säger Johan Söör, vd för den nybildade kedjan First Camp, och fortsätter Med nya First Camp lanserar vi en campingkedja som vänder upp och ner på hela besöksnäringen! Vi har både visionerna och musklerna som krävs för att förvalta ett växande intresse för camping. För även om hemester var nyord redan 2009, är det först nu som det verkligen exploderat! Att semestra klimatsmart, naturnära och flexibelt är melodin för sommaren 2020.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.