— Vi har ett långvarigt samarbete med många år tillsammans. Vi tycker det är viktigt både för oss och för branschen att ha en mötesplats där vi förenar nytta med nöje. Det handlar ju inte bara om produkter och utställning, utan mässan är ju också en mötesplats med camping och allt annat runt omkring som tillhör evenemanget, säger Tomas Haglund, ordförande för HRF.
Samarbetet mellan HRF och Elmia sträcker sig tillbaka ända till 1982, så det är två ytterst rutinerade partners som rattar Elmia Husvagn Husbil. Den gemensamma avsikten enligt avtalet är att fortsätta vara den största mötesplatsen som samlar hela marknaden för mobilt boende på en och samma plats. Varje år bor 10 000 campare på mässan, som totalt lockar drygt 35 000 besökare.
Fem mässdagar
Nytt för i år är att mässan öppnar för alla redan på onsdagen, som tidigare varit en dag bara för branschen. Nu får alla campare och besökare fem mässdagar fulla av nyheter och aktiviteter 7-11 september. Danskvällar med supé, räkfrossa, och oktoberfest är några av de populära eventen som många av mässcamparna gärna besöker.
När biljetterna släpptes till mässans camping förra veckan sålde de 1 500 platserna till det populäraste området slut på 3 minuter och 47 sekunder, ett gott tecken på att intresset är stort för att vara med på Elmia Husvagn Husbil.
— Vi är mycket glada för detta nya avtal, det är viktigt för Jönköping. Det är ju en av de mest synliga mässorna i Jönköping och det är fantastiskt roligt att vi får fortsatt förtroende att arrangera husvagnsbranschens största och viktigaste mötesplats, säger Jörgen Nyström, mässansvarig för Elmia Husvagn Husbil.
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.