Vanligtvis anordnas årligen mässan CMT i Stuttgart men i dessa tider är ingenting som det brukar vara så det blir ingen utställning där i januari.
– Vi beklagar djupt att mässan ställs in. Vi skulle ha önskat att kunna erbjuda turismindustrin den just nu nödvändiga plattformen och även marknadsfört camping som i år har fått så stor uppmärksamhet. Ett stort tack till alla utställare och amarbetspartners som har gett oss så mycket förtroende, säger Guido von Vacano som sitter i mässledningen hos Messe Stuttgart.
CMT har dock några andra lösningar på gång och har redan bokat in sig för andra tider i mässhallarna. Den 8-11 april 2021 har de reserverat 20 000 kvadratmeter i det som kallas vårnmässan (Spring Fairs). Visserligen kan även de planerna komma att kullkastas med kort varsel och nästa delbeslut om den mässan kommer att tas i januari 2021. Som ett alternativ dras även planer upp för en mässa första helgen i juli.
Därutöver organiseras för första gången en digital version av mässan. Den lösningen möjliggör för företagen att presentera sina nya produkter och hålla presskonferenser från en fullutrustad TV-studio. Det blir 20-minutersprogram med intervjuare och översättning till engelska. Programmen kommer att streamas och CMT kommer att marknadsföra inslagen.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.