Mercedes-Benz Sprinter fortsätter att vinna terräng bland bodelstillverkarna. Carthago är en av de som till 2020 använder Sprinter som basfordon, nu till modellserierna E-Line och S-Plus.
Till nästa år blir det mycket nytt, utöver det uppiffade yttre blir det stora tekniska ändringar med Sprinter som basfordon och en moderniserad bodel. Till det tillkommer teknik-komponenter.
E-Line och S-Plus tillhör Carthagos liner-sortiment, alltså husbilar i den övre prisklassen. Hittills har E-Line enbart byggts på Fiat med AL-KO:s låga chassi och S-Plus på Iveco Daily men till 2020 kan köparna även välja att de byggs på Mercedes Sprinter med framhjulsdrift. Man kan då även välja saker som ett lågbyggt Al-KO chassi med tandemaxel med totalvikten 5500 kilo, nioväxlad automatlåda eller MBUX-multimediasystem.
Till det yttre känns modellen igen men vissa förändringar har gjorts. I överkant är vindrutan tretton centimeter högre och nytt är även LED-strålkastare. På köpet får man ny karossgrafik samt en ny grill med stjärna istället för Carthagologga om Sprinter står som bas.
Inuti bjuds på en ny instrumentbräda men även detaljer som ett dekorerat C på stolarna. Enligt pressmeddelandet är det gott om plats i bodelen och köket har en skiva som delar av mot sittgruppen.
För den som så önskar finns ett kraftigare och tio kilo lättare litium-batteri och väljer man till ett självförsörjningspaket är det två litium-batterier och solpaneler. Det finns ett tillval som kallas "Sky-Dream-Comfort" och kan väljas med eller utan taksäng.
Carthago Chic E-Line finns i fyra Sprinterversioner och väljer man Ducato som basfordon finns fem versioner. Den större Carthago S-Plus finns i tre versioner.
På Elmiamässan 2019 hittar du Carhago i hall A.
E-Line och S-Plus tillhör Carthagos liner-sortiment, alltså husbilar i den övre prisklassen. Hittills har E-Line enbart byggts på Fiat med AL-KO:s låga chassi och S-Plus på Iveco Daily men till 2020 kan köparna även välja att de byggs på Mercedes Sprinter med framhjulsdrift. Man kan då även välja saker som ett lågbyggt Al-KO chassi med tandemaxel med totalvikten 5500 kilo, nioväxlad automatlåda eller MBUX-multimediasystem.
Till det yttre känns modellen igen men vissa förändringar har gjorts. I överkant är vindrutan tretton centimeter högre och nytt är även LED-strålkastare. På köpet får man ny karossgrafik samt en ny grill med stjärna istället för Carthagologga om Sprinter står som bas.
Inuti bjuds på en ny instrumentbräda men även detaljer som ett dekorerat C på stolarna. Enligt pressmeddelandet är det gott om plats i bodelen och köket har en skiva som delar av mot sittgruppen.
För den som så önskar finns ett kraftigare och tio kilo lättare litium-batteri och väljer man till ett självförsörjningspaket är det två litium-batterier och solpaneler. Det finns ett tillval som kallas "Sky-Dream-Comfort" och kan väljas med eller utan taksäng.
Carthago Chic E-Line finns i fyra Sprinterversioner och väljer man Ducato som basfordon finns fem versioner. Den större Carthago S-Plus finns i tre versioner.
På Elmiamässan 2019 hittar du Carhago i hall A.
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.