Nästa artikel
Branäsgruppen och Swecamp skapar gemensamt resecentrum
NYHETER

Branäsgruppen och Swecamp skapar gemensamt resecentrum

Publicerad 5 april 2016 (uppdaterad 5 april 2016)
Med ett nytt bokningssystem vill Branäsgruppen skapa ett enklare och smidigare bokningssystem som ökar tillgängligheten och förbättrar informationen för gästerna.

Branäsgruppen som har fem skidanläggningar och två campingar har drivit sin egen bokningsavdelning under 16 år. Swecamp, med 15 anslutna campingar har tills nu inte haft något gemensamt grepp om telefonbokningen med Branäsgruppen.

Branäsgruppen har idag ca 80% av sina boendebokningar på webben och övriga 20% via telefon. För Swecamp gäller omvänt förhållande, något som Swecamp med hjälp av Branäsgruppens erfarenheter hoppas styra om till webbokningarnas fördel. Genom ett gemensamt resecentrum kan alla anläggningarna erbjuda personlig service på fasta tider året runt.

-Med en gemensam, central, bokningsfunktion kan vi erbjuda gästerna bättre tillgänglighet och information när de planerar sin semesterresa. Ute på anläggningarna frigör vi dessutom resurser för att kunna göra upplevelsen på plats just så strulfri och enkel som vi alla vill att den skall vara, tillägger Andreas Häggqvist styrelseordförande för Swecamp

-Genom samarbetet med Swecamp kan vi utöka vår fasta personalstab med fyra helårstjänster och skapa en kontinuitet i arbetet. Idag har vi två helårsanställda och 14 säsongsanställda, något som ställer höga krav på rekrytering och utbildning. Tillsammans med övriga synergier så ser vi stora möjligheter i samarbetet, säger Anders Kjällström VD för Branäsgruppen.

Samarbetet börjar med en förstudie under sommaren 2016 för att rulla ut i full skala under hösten 2016.

Ämnen i artikeln

Missa inget från Husbil & Husvagn

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.