CMT befäster ytterligare sin position som världens största mässa i sin genre efter att ha besökts av över 300 000. 33 000 av dessa bedöms som fackfolk vilket visar på att mässan upplevs som väldigt viktig av branschen.
– Vi är stolta att ha fått drygt 300 000 besökare som har besökt vår mässa och de totalt 2 161 utställarna på nio dagar. En absolut rekord!, säger mässchefen Roland Bleinroth och Guido von Vacano, som är ledamot i ledningen, tillade:
– CMT har utvecklats mycket bra. Vi har ökat vårt utbud, skärpt profilen ytterligare inom områdena turism och husvagn till glädje för våra besökare. Variationen inom området tillbehör för husvagnar samt fokus på ” Vanlife” har ökat samt nya och attraktiva turistmål tillkommit.
För mässans partnerland Montenegro var årets CMT-partnerskap en utmärkt möjlighet att presentera sig, säger Dušanka Pavićević, biträdande direktör för National Tourism Organization of Montenegro, och även Martin Knauer som är talesman för Tourismus Marketing Baden-Württemberg, årets utomhuspartner för CMT, uttryckte också sin tillfredsställelse. Syftet med temat "CMT Special - Wild South" var att överraska gästerna med vad tysklands vilda söder har att erbjuda, inte minst för alla med husvagn och husbil. De menar att CMT erbjöd en plattform för att nå en publik som de aldrig skulle ha nått på annat sätt.
Även tillverkarna uttrycker sin tillfredsställelse över såväl det starka året 2019 som förväntningarna inför 2020. Hela 92 procent av besökarna uppgav i en undersökning att de avsåg att besöka nästa års mässa som hålls den 23 - 31 januari 2021 och 96 procent skulle tipsa en bekant om att besöka den. Den genomsnittliga besökstiden uppgavs av de tillfrågade vara fem timmar och var fjärde besökare hade rest längre än tio mil. Över 8 000 fordon använde sig av mässans campingområde.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.