I den gällande vanlifetrenden blir behovet att ta med sig skrymmande sportutrustning allt viktigare. Pilotes svar är nya V 633 M.
Pilote utökar sitt grundsortiment av plåtisar från tre till fyra i och med introduktionen av V633M som byggs på Fiat Ducato L4H3. Det är en 280 centimeter hög plåtis som är 636 centimeter lång vars förvaringsutrymme är stort nog för att elcyklar eller motorcyklar ska få plats och får betraktas som Pilotes rymligaste i plåtis-gruppen. Totalhöjden är ungefär 20 centimeter högre än motsvarande H2-modeller vilket är det som gör skillnaden för förvaringen och Pilote menar att V 633 M är specialiserad.
Höga plåtisar ger en del fördelar, inte minst för de som vill ha skrymmande sportutrustning med sig. Pilote har kombinerat höjden med en elektriskt höj- och sänkbar säng placerad på längden vars högsta läge är ända upp i taket och det gör att det både blir bra ståhöjd även under den upphissade sängen och tillräckligt med plats att sova även i mellanläget om man inte kan lasta ut utrustningen nattetid. För alla de som har dyrare utrustning gör det säkert att man kan sova lite lugnare. Med denna lösning finns det inte plats för överskåp men med sängen i mellanläget har man tillgång till förvaringsfack och är sängen i sitt översta läge har väggarna gott om förvaringsmöjligheter i de inte så djupa skåpen vilket ökar volymen för förvaring. Har man inte nytta av förvaringen kan man som tillval ha en extrasäng med plats för två.
Ståhöjden är förstås även utmärkt framme vid sittgruppen där planlösningen är traditionell, vändbara framstolar kombinerat med en soffa för två placerad i färdriktningen, badrummet är placerat bakom soffan och köket på passagerarsidan. Spisen är tvålågig, till höger finns en ho, båda med täcklock i mörkt glas, och kylskåpet är placerat i arbetshöjd med ett skåp under.
Men det är förvaringen i bak som är modellens stora tillgång och det som särskiljer den från konkurrenter som Adria Twin Supreme 640 SGX och Pössl Roadcruiser Revolution.
Som standard har modellen en 2.3 Multijet på 120 hästkrafter och en totalvikt på 3 500 kilo. Någon lastvikt uppgavs dock inte.
Kolla in bilderna!
Höga plåtisar ger en del fördelar, inte minst för de som vill ha skrymmande sportutrustning med sig. Pilote har kombinerat höjden med en elektriskt höj- och sänkbar säng placerad på längden vars högsta läge är ända upp i taket och det gör att det både blir bra ståhöjd även under den upphissade sängen och tillräckligt med plats att sova även i mellanläget om man inte kan lasta ut utrustningen nattetid. För alla de som har dyrare utrustning gör det säkert att man kan sova lite lugnare. Med denna lösning finns det inte plats för överskåp men med sängen i mellanläget har man tillgång till förvaringsfack och är sängen i sitt översta läge har väggarna gott om förvaringsmöjligheter i de inte så djupa skåpen vilket ökar volymen för förvaring. Har man inte nytta av förvaringen kan man som tillval ha en extrasäng med plats för två.
Ståhöjden är förstås även utmärkt framme vid sittgruppen där planlösningen är traditionell, vändbara framstolar kombinerat med en soffa för två placerad i färdriktningen, badrummet är placerat bakom soffan och köket på passagerarsidan. Spisen är tvålågig, till höger finns en ho, båda med täcklock i mörkt glas, och kylskåpet är placerat i arbetshöjd med ett skåp under.
Men det är förvaringen i bak som är modellens stora tillgång och det som särskiljer den från konkurrenter som Adria Twin Supreme 640 SGX och Pössl Roadcruiser Revolution.
Som standard har modellen en 2.3 Multijet på 120 hästkrafter och en totalvikt på 3 500 kilo. Någon lastvikt uppgavs dock inte.
Kolla in bilderna!
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.