Att intresset för husbilar och husvagnar ökar i många länder vet alla våra läsare redan men ökningarna förvånar även de mest optimistiska. Mässan i Stuttgart, CMT, är inget undantag, där slogs nytt publikrekord!
Hela 265 000 besökare, en uppgång på över tio procent mot förra årets 235 000 gladdes tillsammans med utställarna på världens största fritidsmässa. Det betyder att den 50-års jubilerande mässan blev den mest välbesökta någonsin och den magiska gränsen på en kvarts miljon besökare passerades, något de säkert hoppats eftersom förhandsprognosen pekade på 240 000. En fjärdedel av besökarna hade rest längre än tio mil för att besöka mässan och 92 procent svarade att de kommer att besöka nästa års mässa som hålls den 12 till 20 januari 2019.
Mässan är monumentalt stor. Utställningsytan är på hela 120 000 kvadratmeter där 2 192 utställare från över hundra länder huserade i tio hallar, bara att besöka alla utställare låter sig inte göras på en dag. Då krävs att man utnyttjar mässans samtliga nio öppetdagar men det blir ändå 244 montrar per dag. Fler än tusen fordon ställdes ut!
- CMT har kommit in i en ny dimension, sa mässchefen Roland Bleinroth och fortsatte, CMT har med detta uttrycktsfullt stärkt sin position som världens största publikmässa för turism och fritid.
Den gångna säsongen var ett rekordår för fritidsfordon i Tyskland, sa Hermann Pfaff som har titeln Präsident des Caravaning Industrie Verbandes Deutschland och branschen ser med tillförsikt fram mot ett ännu bättre 2018 i det som beskrivs som en i sanning kraftig försäljningsboom trots att siffrorna redan nu ökat sju år i rad.
Mässan är monumentalt stor. Utställningsytan är på hela 120 000 kvadratmeter där 2 192 utställare från över hundra länder huserade i tio hallar, bara att besöka alla utställare låter sig inte göras på en dag. Då krävs att man utnyttjar mässans samtliga nio öppetdagar men det blir ändå 244 montrar per dag. Fler än tusen fordon ställdes ut!
- CMT har kommit in i en ny dimension, sa mässchefen Roland Bleinroth och fortsatte, CMT har med detta uttrycktsfullt stärkt sin position som världens största publikmässa för turism och fritid.
Den gångna säsongen var ett rekordår för fritidsfordon i Tyskland, sa Hermann Pfaff som har titeln Präsident des Caravaning Industrie Verbandes Deutschland och branschen ser med tillförsikt fram mot ett ännu bättre 2018 i det som beskrivs som en i sanning kraftig försäljningsboom trots att siffrorna redan nu ökat sju år i rad.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.