Altea 4 Four visar på något relativt nytt inom branchen, modeller för en yngre publik. Adria har börjat föryngra ledningen och det märks på modeller som denna eftersom framtiden är den nu unga publiken.
Det som utmärker Altea 4Four är avsaknaden av enhetlighet i designen, dess enda kännetecken är att bara sällsynt kommer det att dyka upp två likadana på campingen eftersom det går att välja mellan 29 yttre färgsättningar och till det olika färger på inredningen. Själva vagnen är kompakt, 360 cm lång, men den är ändå mycket mångsidig. I grunden är det en rymlig husvagn som fungerar bra för 4 personer, därav Adrias namnval.
Den stora runda sittgruppen går enkelt att bygga om till två enkelsängar, en fransk säng samt enkelsäng eller en fransk säng samt en våningssäng. Sängen kan även användas som en ovanligt stor lounge för två eller varför inte till ett sällskap.
Adria vill nå ungdomarna, eller varför inte lika gärna säga de ungdomliga även i högre åldrar, och det kommer de kanske att göra med denna individualistiska design som går att variera nästan i det oändliga.
Matjaž Grm, Adrias marknadschef, sade för någon månad sedan
Adria är stolta över att kunna visa upp en innovation i husvagnsbranchen, en av de första i industrin, och definitivt en av de mest omfattande. Kunderna kommer nu att få möjlighet designa sin egen husvagn med ett urval av 29 lackeringar. Inuti finns det matchande moderna inredningar att välja på och ytterligare innovativa nyheter i denna lätta husvagn som är 3,6 meter lång och lämplig för upp till fyra personer. Den nya husvagnen kan anpassas online för kundens individuella stil, vi tror att den här möjligheten är viktig för branchens framtidsmöjligheter att attrahera en yngre generation husvagnsägare.
För en sak är säker med denna lösning, ingen kan vara säker på hur den ser ut innan du ser den.
Relaterade bildspel
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.