Öppningsbara fönster och väggar av masonit som målats med aluminiumfärg. Vagnen har gått över 10.000 mil och klarat ett flitigt användande från 1937 till 1970.
Kilformen bidrog till ett lågt luftmotstånd. Denna vagn såldes till familjen Bailey som hade den i två generationer.
Säkerhetsdrag fanns ju inte på 30-talet men väl stödben och vagnbromsar.
Belysning fanns inte bara på vagnens utsida utan även invändigt, dessutom både för batteridrift och landström.
Köksdelen med fyrlågig spis och luckor för utökade arbetsytor.
Hög garderob med spegeldörrar och invändigt finns en hatthylla.
Här fanns till och med myggnät även om det var en aning grovmaskigt. Eller var det möjligen humlor som skulle stängas ute?
Överskåp och tyggardiner samt en...
...sofistikerad taklucka med metallhandtag och gångjärn. Även i taket syns en belysning, knappast LED.
Museets dragbil som står framför vagnen är försedd med en form av "air condition" eller fläkt som drog in en svalkande luftström.
Bakdelen med registreringsskylt som avslöjade att det var ett mobilt hem som rullade längs vägen. Vagnen har rullat i många av USA:s stater men står i dag på ett museum i Denver, Colorado, där vi även hittade...
..ett av världens största ånglok! Union Pasifics "Big Boy" kan vi inte undanhålla er läsare trots att det inte är ett fritidsfordon.
Inte heller detta är en husbil eller husvagn men väl en treaxlad personbil från 1923 - lång som en linerhusbil! Denna Hispano Suiza Victoria Town Car har sex cylindrar och den byggdes i spanska Barcelona (inte i USA). Detta exemplar såldes ny till kungen av Grekland och sedan till en amerikansk filmregissör. Bilen har därför medverkat i ett flertal filmer och museet kartlägger just nu vilka filmer den rullat genom.
Sist men inte minst står Buffalo Bills egen "husvagn" utställd på Forney Museum of Transportation i Denver. Där finns också mängder av andra lokomotiv, cyklar, bilar och andra spännande fordon.