Det går bra för Adria förklarar Sonja Gole.
Intresset för Adria är givetvis stort. De är ett av Sloveniens framgångsrikaste företag och VD:n Sonja Gole har fått flera priser för sin skicklighet som företagsledare.
Inne i farbriken rullar banden i allt högre takt.(foto:Adria)
Här är det en Adria Altea4Four som monteras. Kunden har själv valt färgsättningen.(foto:Adria)
Många vagnar blir det.(foto:Adria)
Adria Compact är smalare bilar. En kategori bilar som allt fler tillverkare tar fram i takt med att efterfrågan ökar i Europa. Vi i Sverige föredrar oftast bredare bilar.
Adria Coral XL är alkovmodeller.
Inredningen i nya husvagnen Adria Alpina. Nästa år kommer dessutom den första Adria med 10 meters längd.
Inne i Adora 613 PK finns denna roliga barnkammare komplett med gunga och en vägg som barnen kan rita på.
Även vi vuxna fick en vagn att rita på.
Adria 50Y modeller finns ute hos handlarna nu. Mer utrustning som standard och silverfärgad exteriör är det som gäller.
Det finns även husvagnar i 50Y-utförande.
Så här kunde det se ut 1967 då Adria 305 SLB var en vagn som kunde ses i Sverige.
På insidan var det trä som gällde i Adria 305 SLB från 1967.
Den här alkovmodellen heter Adriatik 390 och är från 1984.
Även inne i Adriatik 390 finns det snickarglädje. Nog har utvecklingen gått framåt en hel del sen dess.
Adria sponsrar ett team i Dakkar-rallyt men även ett cyckelstall.
Enligt uppgift kostar däcken 7000 euro styck.
Adria open air museum kallades utställningen.
Lunch serverades i ett stort partytält.
På kvällen bjöds det på galamiddag.
Det bjöds på underhållning av olika slag, och många tal så klart.
Här är en av hedersgästerna.
Vid ett av borden sitter bland andra Adrias marknads- och försäljningschef Matjaž Grm, Markus Arenroth från Uplands Bilforum och sverigechefen Peter Blomqvist.
Festen pågick inpå småtimmarna.