Fronten är helt nydesignad men linjerna har hämtats från de egna leden.
Bodelsdören är bredare och ett elektriskt insteg finns.
I förarhytten känns det mesta bekant.
Givetvis kan hyttstolarna vridas och fönstren mörkläggas.
Samvarodel med bältade platser.
Ljudet är nog riktigt bra. Vi fick tyvärr inte tillfälle att testa det.
Innanför entrén finns grund skoförvaring i det tekniska dubbelgolvet.
Övanför hittar vi de för Dethleffs så typiska skeppsklockorna. Det är alltså manöverpalnelen.
Köket har svepande linjer. Vitt och fräscht.
Det finns gott om plats i köket.
I taket finns takfönster och även ac.
Lite förvirrande bild men toaletten är till vänster, handfat och spegel mitt i bild, och sovrummet till höger.
Separat dusch mitt i bilen.
En av fördelarna med drottningsäng är att de sovande kan kliva upp åt varsitt håll.
Garderober på båda sidor. Snyggt och prydligt.
Bra! Vid sängen finns det uttag för både 230 V och USB.
Under sängen och garderoberna finns förvaringsutrymmet som är ganska lågt. Om fullstora cyklar ska med får ett utvändigt cykelställ monteras.
Föredömligt enkeljobbat gasolfack!
Priserna på en Esprit I 7150-2 DBT börjar på 896 900 kr. Med större motor, tyngre chassi samt de tillbehör testbilen har koster den ungefär 1 175 000 kr.