Den här husvagnen passar bra till Dethleffs futuristiska husbil EVAN.
Vi tror vagnen kallas Trailer och den har samma färger och kantiga charm som första versionen av EVAN hade.
Träfria väggar? Här är det trätema rakt igenom.
Sunlight Männermobil var ett specialprojekt som Sunliht gjorde med tidningen Reisemobil 2009.
Temat var lättklätt. Bilen var låst så vi kunde inte fota inredningen denna gång men där finns strippstång och urinoar...
Den här bilen sticker ut från mängden. Den ska förmodligen bli en riktig husbil och väntar bara på sin tid i fabriken en bit bort.
Fiat / Al-Ko chassit väntar på sin bodel.
Här är det filmtajm på gång.
Det här är en rullande biosalong som vi bland annat sett på mässan i Stuttgart i år. Soffor, bioduk och liten barkyl invändigt.
Här är en minimalistisk vagn vars utveckling stannat av en aning.
Inne är det nämligen helt tomt. Kanske var det dubbeldörrarna bak som skulle testas.
Det här är en modell som inte tillverkas längre: Dethleffs Aero Style.
Nu blommar det! Återigen är det pigga Sunlight som byggt en specialmodell.
Sunlight Butterfly heter den här airbrushade snyggingen
Den visades för första gången upp på Caravan Salon i Düsseldorf 2010.
Det var husvagnar Dethleffs började bygga en gång i tiden. Som synes bygger de en hel del än idag.
Här en riktig gammal goding!
Vi är inte helt säkra men vi tror att det här är en Dethleffs Globetrotter från cirka 1970.
Inredningen ger ett fernissat intryck.
Soffor både fram och bak. De bäddas med hjälp av bordet till en rejäl säng.
Kök, garderober och toalett i mitten av vagnen.
Gula takluckeglas verkar ha varit poppis.
En vajande kökslampa med hemmakänsla.
Det här förefaller vara gasbelysning.
Vagnen må ha några år på nacken. Men då som nu tillverkade Electrolux kylskåpet. Fast nu heter företaget Dometic.
Dörren saknar fönster men inte charm.
Skeppsklockor går fortfarande att hitta i Dethleffs utbud av husbilar och husvagnar.
Titttar man noggrant står modellnamnet Globetrotter på skylten. Totalvikten är 1200 kilo och lastvikten 25 kilo.